Friday, August 5, 2011

Pesbuk oh Fesbuk !!


Salam semua.. 



Jom, sekali sekala kita berbicara fasal Fessbuk (mukabuku orang melayu cakap), yang mana FB ni adalah salah satu medium ataupun laman sosial yang paling ramai diakses oleh umat manusia kat atas muka bumi ini, (agak2 aku aje ni..hehehe).... buktinya, sejak dilancarkan pada bulan Febuari 2004 sehingga Julai 2011, statistik pengguna yang mengakses laman ini melebihi 750 billion orang.. ramai tu!!!! huhuhu.. tuk selanjutnya, bleh kunjung wikipedia 
di sini ok.. :-)

Aku kadang2 heran bin ajaib serta takjub jugak dalam hati pedal ni, hebat jugak MAT YAHUDI (sori la, nak sebut nama betul, aku xingat ejaan dia, ni sekadar galaran aku je, korang mesti dah kenal dan arif dah kan...hehehe) tu wat laman sosial ni, hinggakan sehari ke sehari ramai yang mengakses laman sosial ni. caya lah lu bro, tapi.............


alangkah indahnya kalau ada orang Islam mencipta sama cam dia, tapi untuk jalan dakwah ke... barulah kita (umat Islam) dipandang dan di respek oleh mat saleh kan?? hohoho....

Bercakap tentang laman sosial ini, mesti ada pro  dan kontranya.. ambo pun ada akaun facebook sendiri gak, xleh nak dinafikan, sebab apa?? dah sumer orang wat, aku pun wat jugak la.. kuikuikui -(ayat nilah yang selalu digunakan untuk meletakkan kesalahan pada orang lain..huahahaha)...


Sebut berkenaan baik dan buruk laman sosial ini, banyak yang kita boleh simpulkan sendiri kan.. yang mana menggunakan ke arah kebaikan, maka jadi lah ia bermanfaaat untuk dirinya, begitu jua sebaliknya. Inilah yang disebut kesedaran dalam diri, pandai menggunakan seseuatu tanpa merosakkan merosakkan tujuannya.


Pernahkan anda terfikir, adakah sampai tahap begini sekali, manusia sanggup berbunuh-bunuhan sebab facebook? Yang mana hilangnya nilai kemanusiaan dalam diri mereka, sehingga saudara seumat yang berkongsi oksigen yang sama pun mereka sanggup bunuh.. ohh! dunia dah tua kan, fasa akhir zaman, memang beginilah.. Nauzubillah..


bersambung..........




P/S : Tunggulah, nati aku cipta yang lebih gempak dari Mat Yahudi ni wat..hohoho











No comments:

Penghuni Cakap Bual

Share This!